وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

ست کردن شومیز سفید با لباس های دیگه

با کمک یکسری آیتم ها و اکسسوری ها می تونید با شومیز زنانه برای خودتون تیپ های رسمی و کژوال بسازید. شومیز سفید تقریبا با هر مدل لباس دیگه ای به راحتی ست میشه و از این نظر نگرانی داشته باشین و می تونید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد برای خودتون یه استایل شخصی بسازید.


اما این مساله نیاز به دونستن نکات داره، اینکه چجوری لباسها را با هم دیگه ترکیب کنیم و چه مدل لباسی به شومیز سفید میاد. از همین رو در این مقاله کنار هم هستیم تا روش ها و راهکارهای ست کردن مدل شومیز زنانه سفید رو بررسی کنیم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

نکات ست کردن شومیز زنانه سفید

رنگ سفید یک رنگ پرکاربرد به حساب می آید که میشه گفت تقریبا به همه مدل فرم اندام و صورتی می آید. انواع مدل شومیز سفید رو می تونید در شرایط و موقعیت های مختلفی بپوشید و به عنوان یک خانم خوش سلیقه و خوش استایل بدرخشید.


ست کردن شومیز سفید با شلوار مشکی

ترکیب رنگی سفید و مشکی از قدیم مرسوم بوده و تقریبا هیچ وقت از مد نمی افته. شومیز سفید با شلوار مشکی یک استایل رسمی و نیمه رسمی رو می سازه. مهمترین ویژگی این ست: ترکیب ظرافت زنانگی با جذابیت مردانه است. پیشنهاد آراور پوشیدن شومیزهای سفید با یقه گرد و اگر شومیزتون آستین بلند هست، می تونید آستین رو تا زیر آرنج تا بزنید (یه تیپ جذاب و کاملا اسپرت رو به شما میده

https://arawear.ir/articles/what-wear-with-white-shomiz

تاریخچه شومیز زنانه چیست؟

تاریخچه شومیز

شومیز اینطور به نظر میرسه که برای اولین بار در اروپا و در قرون وسطی مرسوم بوده و طرح اولیه اش از روی تونیکا رومی طراحی و دوخت شده است. برای اولین بار بانوان شومیز رو به عنوان یک پوشش در زیر لباس ها و پیراهن ها می پوشیدند (اگه لباس گشاد یا بلند بود) اما آقایان برعکس شومیز را به عنوان یک لباس جدا با شلوار بر تن داشتند.


این روند تا اواخر قرن 18 میلادی ادامه داشت و شومیز به عنوان یک لباس زیر کاربرد داشت.

ریشه کلمه شومیز

Shomiz در حال حاضر یک کلمه انگلیسی است که ریشه آن از زبان فرانسه (Chemise) گرفته شده. در زبان ایتالیایی شومیز یعنی : camicia در اسپانیا به شومیز camisa گفته میشه. همه این لغات ریشه از زبان قدیمی لاتین دارند. حتی ممکنه کلمه شومیز امروزی ریشه عربی هم داشته باشه و از کلمه عربی qameez گرفته شده باشه.


اگر در گوگل به زبان فارسی شومیز رو سرچ کنید محدوده مشخصی از لباس زنانه رو به شما نشون میده، اما اگه به انگلیسی سرچ کنید؛ انواع متنوع و زیادی از لباس بانوان رو به شما نشون میده.


پارچه شومیز

اوایل شومیزها توسط خود خانم ها در خانه هایشان دوخته می شد. به این صورت که از یک تکه پارچه مستطیل و چند مثلث رو برش می دادند و سعی می کردند پارچه اضافی باقی نمونه.


شومیز هم لباس فقرا بود و هم ثروتمندان. افراد فقیر از پارچه های معمولی از شیارهای کمرنگ و یک پارچه نازک استفاده می کردند در صورتی که ثروتمندان به سراغ پارچه های عالی و مرغوب می رفتند.


این لباس زنانه زیبا عمری 500 ساله داره و هیچ وقت در هیچ دوره ای از تاریخ حذف نشده و حتی در رمان ها و کتاب های عاشقانه توصیف این لباس زیبا با پارچه های ابریشمی و حریر خوشرنگ وجود داره.


شومیز در واقع نمادی از زنانگی و لطافت بانوان است. همین مساله نشون میده که عشق زنان به زیبا بودن و تجمل و آراستگی نیازی دائمی است و هیچ گاه از بین نمیره. حتی ممکنه در آینده این مدل شومیزها مانند همان اوایل در مردان هم مد شود و دوباره مردان شومیز بپوشند.

https://arawear.ir/articles/what-is-women-shomiz

بهترین پارچه برای دوخت شومیز

دلیل اهمیت پارچه شومیز برای دوخت

برای خرید یک شومیز و یا اگر شما خودتون یک خانم خیاط باسلیقه و هنرمند هستین؛ دقت در انتخاب نوع پارچه شومیز یک موضوع مهم اولیه است. حالا چرا این موضوع اینقدر اهمیت داره؟

چون میزان فروش شومیز بستگی به میزان کیفیت پارچه داره. شومیزهای جذاب و مجلسی باید از جنس پارچه باکیفیت باشند که به خوبی روی بدن خود رو نشان بدهند و جلوه جذابی به اندام تان بدهند.

کدام مدل پارچه برای دوخت شومیز زنانه بهتر است؟

پارچه پوپلین:

ویژگی مهم این پارچه داشتن سطح صاف و خشک است که باعث شده در دوخت شومیز بسیار مورد استفاده قرار بگیره. علاوه بر این نرمی و لطافت هم داره باعث میشه شومیز تنخوری عالی داشته باشه. مورد بعدی بافت پارچه کمی نازک و بدن نماست و بیشتر مناسب روزهای گرم تابستانی است و البته به دلیل بدن نما بودن و اینکه به نسبت پارچه های دیگر سریعتر چروک می شوند؛ بیشتر مناسب مهمانی های خانوادگی و دوستانه است.

پارچه لینن:

ویژگی مهم پارچه لنین که اون رو به نسبت پارچه های دیگه متمایز میکنه؛ داشتن یک بافت محکم، بسیار لطیف و صاف است و از طرف دیگر آبرفت ندارد. کمتر هم چروک می شود و شومیزهای دوخته شده با پارچه لنین مناسب برای هوای گرم هستن.

پارچه جین کاغذی

پارچه های جین (لی) همیشه محبوب هستند و هیچ وقت از مد نمی افتند. شومیز جین تقریبا برای فصل بهار و پاییز مناسب هستند. با پوشیدن یک عدد شومیز جین، برای خودتون استایل اسپرت می سازید.

https://arawear.ir/articles/best-fabric-for-shomiz

بهترین مدل های شومیز زنانه کدام است؟

همونطور که در جریان هستین، شومیز و بلوز زنانه از پرکاربردترین آیتم ها و لباس های یک خانم هستن. اما با این حال تا همین چند سال اخیر برندهای ایرانی زیاد تو این حوزه فعالیت چشمگیر نداشتند و بانوان ایرانی به سراغ برندهای شومیز ترکی می رفتند.


اما با گذشت زمان و محبوبیت زیاد شومیز زنانه در میان خانم های ایرانی باعث شد که طراحان و خیاطان ایرانی هم دست به کار بشن و مثل همیشه با هنر و خلاقیت خودشون تونستن خیلی خوب ظاهر بشن و بهترین طراحی های مدل شومیز و بلوز زنانه رو داشته باشن.


بهترین مدل شومیز زنانه برندهای ایرانی

در ادامه چند نمونه از بهترین مدل و طراحی های شومیز و بلوز رو با شما به اشتراک می گذاریم؛ هنگام خرید شومیز زنانه با تسلط و دقت بیشتری می تونید مدلی که مناسب تون هست رو تهیه کنید.


بلوز زنانه از برند کیکی رایکی

برند کیکی رایکی در سال 1397 متولد شد و طبق سلیقه و نیاز خانم ها و مشتریان ایرانی کار خودش رو آغاز کرد. کیکی رایکی برندی ایرانی است که با استفاده از خلاقیت و ذوق هنر طراحان جوان، تونست خیلی زود جای پای خودش رو محکم کنه.

بلوز پلنگی سرژه

بلوز و شومیز با طرح پلنگی تقریبا هیچ وقت از مد نمی افته و هر خانم شیک پوشی به یک عدد شومیز یا بلوز پلنگی نیاز داره. تو مهمونی ها، تولدهای دوستانه و دورهمی ها می تونید خیلی راحت شومیز پلنگی رو با شلوار یا با یک دامن تک رنگ ست کنید و بدرخشید.

مقاله اصلی را اینجا بخوانید

قیمت شومیز زنانه به چی بستگی داره؟

فاکتورهای موثر در قیمت مدل شومیز زنانه

خب در ادامه بریم که 4 عامل مهم و تاثیرگذار در قیمت مدل شومیز زنانه رو بررسی کنیم:


اولین عامل: پارچه شومیز

مهمترین و اولین فاکتوری که در قیمت شومیز تاثیر داره، بحث جنس پارچه است. تولید کنندگان و حتی خیاطان خانگی هم برای تهیه پارچه هزینه ای صرف می کنند. رایج ترین پارچه ها برای دوخت شومیز: حریر، لنین، کرپ، جین، تریکو و… است.


هر پارچه ای دارای یک سری ویژگی ها هست که بر قیمت متری پارچه تاثیر دارند. مثلا: نوع پارچه، کیفیت الیاف، متریال و نوع بافت پارچه.


پارچه ها را بشناسید و بعد برید به سراغ خرید شومیز. برخی از پارچه ها مرغوبیت زیادی ندارند و زود آبرفت دارن و سریع چروک می شوند و مسلما قیمت کمتری هم دارند. برخی چون الیاف نازکی دارند برای فصل تابستون مناسب اند و برخی دیگر مناسب روزهای سرد زمستونی هستن.

دومین عامل: مدل شومیز

چند سال قبل شومیزها با یکی دو مدل محدود و ساده دوخته می شدند؛ اما در حال حاضر طراحان لباس، مدل های جذاب و شیکی رو طراحی می کنند. مدل هایی مانند:


ساده

مجلسی

شومیز یقه کراواتی

شومیز آستین کلوش

شومیز با یقه حلزونی

و بسیاری مدل های جذاب دیگه

خب مسلمه که هر چی مدل شومیز شیک تر و جدیدتر باشه، زمان بیشتری برای الگو کشیدن و دوختن آن صرف شده، همین مساله قیمت شومیز طرح دار مجلسی رو از یک شومیز ساده بیشتر می کنه. شما براساس سلیقه تون یه مدل شومیز رو انتخاب می کنید.

https://arawear.ir/articles/what-does-price-shomiz-depend-on