وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

سوال مهمی که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای سنتی دارند این است که چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه داشته باشیم؟ آیا با وجود کسب و کار سنتی یا همان فروشگاه حضوری اصلا نیازی به فروشگاه آنلاین دارم؟


ترس های زیادی برای شروع وجود دارد اما اگر طبق اصول کسب و کار اینترنتی فعالیت خود را شروع کنید حتما می توانید یکی از فروشگاه های اینترنتی موفق در حوزه خود شوید. در ادامه نکات مهمی برای شما آماده کرده ایم.


نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

به طور کلی، طراحی سایت به عنوان یکی از عناصر اساسی در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین بسیار مهم است و می‌تواند به بهبود دسترسی به مشتریان، افزایش فروش، و توسعه کسب و کار کمک کند. در حال حاضر طراحی وب سایت های فروشگاهی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ چرا که بعد از همه گیر شدن ویروس کرونا خرید آنلاین فرهنگ سازی شد.

  در ادامه قصد داریم به روش های راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق اشاره کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.


انتخاب محصولات مناسب برای فروش

برای اینکه آنلاین شاپ موفقی داشته باشید در اولین مرحله باید محصولات خوب و مناسبی برای فروش ارائه دهید. بهترین کالا برای فروش اینترنتی محصولی است که در میان افراد محبوب و پرطرفدار است و همچنین خرید آن در فضای مجازی ساده است. لیستی از این محصولات را تهیه کنید و به دنبال تامین آنها بروید. برای راه اندازی آنلاین شاپ به محصول و انبار نیازی نخواهید داشت و بدون نیاز به آن ها می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.


کالاهایی همچون:


بدلیجات، اکسسوری


لوازم آرایشی و بهداشتی


ساعت


لوازم دکوری منزل و محل کار


لوازم التحریر


و…


بسیار پرطرفدار بوده و کاربران می توانند به آن اعتماد کنند و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. شناسایی پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران به موفقیت یک فروشگاه اینترنتی کمک می کند.


طراحی سایت فروشگاهی موفق

پس از انتخاب کردن کالاهای مناسب و نسبتا ارزان قیمت، باید به تهیه یک بستر برای ارائه محصولات خود بیاندیشید. تهیه بهترین قالب وردپرس فروشگاهی بهینه در شروع کار به شما پیشنهاد می شود. این قالب ها که تماما کدنویسی شده هستند از نظر سئو ساختاری با قالب های آماده تجاری تفاوت بیشمار دارند. تجربه کاربری خوبی با بهترین قالب فروشگاهی در انتظار شماست و موتورهای جستجو آنها را سریعتر از سایر قالب های آماده کرال می کنند و این مساله یک مزیت رقابتی بزرگ برای سایت شماست. شما به سادگی می توانید محصولات و دسته بندی خود را در سایت اینترنتی وارد کرده و قیمت ها را بروزرسانی کنید و رسیدگی به سفارشات را شخصا انجام دهید.


ساده کردن فرآیند خرید

یکی از نکات مهم در راه اندازی آنلاین شاپ موفق ساده کردن فرآیند خرید به شمار می رود. بهتر است پروسه خرید تان عاری از هر گونه اطلاعات اضافی باشد و هر کاربری با هر میزان دانشی بتواند خرید خود را به سادگی انجام دهد. این مورد موجب می شود تا کاربر مجددا برای خرید به وب سایت شما مراجعه کند. مطمئنا در صورتی که کاربر نتواند خرید خود را به سادگی انجام دهد، مجددا نسبت به خرید اقدام نخواهد کرد.


فراموش نکنید که ثبت سفارش و نهایی کردن خرید باید به سرعت انجام شود.


مثلا برای ثبت نام کاربران تنها اطلاعات مهم و کاربردی را از آن ها بخواهید و عضویت و ثبت نام را اجباری نکنید؛ زیرا بسیاری از کاربران تمایلی به ثبت نام ندارند و با چنین مشکلاتی نسبت به خرید منصرف می شوند. در بهترین قالب وردپرس فروشگاهی تمامی این مسائل که مرتبط به UX است در نظر گرفته شده است. تجربه کاربری برای تیم طراحی و کدنویسی وبین سئو یک اولویت مهم است و همیشه بر این اصل تاکید دارند.


ارائه قیمت پایین برای محصولات

از فواید فروشگاه های مجازی نسبت به فروشگاه های فیزیکی می توان به چنین موضوعی اشاره کرد، که کاربران می توانند به راحتی با چند کلیک ساده، در هر زمان و هر مکانی به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند و بتوانند قیمت ها را به سرعت با یکدیگرمقایسه کنند. با چنین مواردی بهتر است کالاهایی را انتخاب کنید که بتوانید با کمترین سرمایه و قیمت مناسب از تولید کننده تهیه کنید. در این صورت می توانید با سود مناسب و قیمت خوب آن ها را به فروش برسانید.


جلب اعتماد مشتریان

برای داشتن یک آنلاین شاپ موفق جلب اعتماد مشتریان اهمیت بسیار بالایی دارد. بسیاری از مردم خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند، اما با این حال نیز عده ای از افراد نمی توانند به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنند؛ به همین منظور باید در اولین فرصت نسبت به گرفتن اینما اقدام کنید. اینماد نوعی مجوز برای فروشگاه های اینترنتی محسوب می شود، که به جلب اعتماد کاربران کمک می کند.


علاوه بر این توصیه می شود قوانین بازگشت وجه و مرجوعی را در وب سایت فروشگاهی خود بیان کنید. مشتری می تواند با مطالعه آن به این موضوع پی ببرد که محصول مورد نظر دارای گارانتی بوده و در صورت عدم رضایت امکان مرجوع کردن کالا وجود دارد. در سایت فروشگاهی خود قابلیت چت آنلاین قرار دهید، تا کاربران بتوانند حین ثبت سفارش با شما در ارتباط باشند تا بتوانید در صورت بروز مشکل آن را برطرف کنید. امکان برقراری تماس از طریق واتساپ، تلگرام و پیام تلفنی را نیز برای مشتریان در نظر بگیرید.


دارا بودن صفحه اصلی جذاب

برای موفقیت بیشتر در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، جذابیت صفحه اصلی حائز اهمیت است. در نظر داشته باشید که صفحه اصلی در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد. صفحه اول سایت باید به گونه ای طراحی شود تا دسترسی به سایر بخش های آن به راحتی امکان پذیر باشد. علاوه بر این باید برای صفحه اول فروشگاه اینترنتی کال تو اکشن Call To Action جذاب و مناسبی قرار دهید. کال تو اکشن به متن جذابی گفته می شود، که کاربر را به انجام کاری دعوت می کند. شما باید در صفحه اصلی سایت به صفحات محصولات لینک دهید تا کاربران بتوانند به راحتی وارد این صفحات شوند.


صفحه محصول سئو شده و جذاب

مهم ترین بخش یک فروشگاه اینترنتی صفحه محصولات شناخته می شود، پس بهتر است جذابیت این صفحات بالا بوده و سئو شده باشند. در صفحات محصول باید ویژگی ها و توضیحات کاملی نسبت به هر محصول ارائه دهید. در این مطالب از کلمات کلیدی مرتبط با محصول استفاده کنید. برای ترغیب مشتری نسبت به خرید محصولات می توانید از تصاویر باکیفیت، روش استفاده از محصولات، نظرات کاربران و… استفاده کنید. در بهترین قالب وردپرس برای سئو کدنویسی بر اساس تکنیک های سئو بوده و همچنین موارد طراحی مبتنی بر قواعد UX و تجربه کاربری در نظر گرفته شده است. دکمه افزودن به سبد خرید در محلی است که کاربران به راحتی آن را ببینند و کلیک کردن آن ساده باشد.

https://techfy.ir/pr/launching-online-business/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد