وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

تاریخچه شومیز زنانه چیست؟

تاریخچه شومیز

شومیز اینطور به نظر میرسه که برای اولین بار در اروپا و در قرون وسطی مرسوم بوده و طرح اولیه اش از روی تونیکا رومی طراحی و دوخت شده است. برای اولین بار بانوان شومیز رو به عنوان یک پوشش در زیر لباس ها و پیراهن ها می پوشیدند (اگه لباس گشاد یا بلند بود) اما آقایان برعکس شومیز را به عنوان یک لباس جدا با شلوار بر تن داشتند.


این روند تا اواخر قرن 18 میلادی ادامه داشت و شومیز به عنوان یک لباس زیر کاربرد داشت.

ریشه کلمه شومیز

Shomiz در حال حاضر یک کلمه انگلیسی است که ریشه آن از زبان فرانسه (Chemise) گرفته شده. در زبان ایتالیایی شومیز یعنی : camicia در اسپانیا به شومیز camisa گفته میشه. همه این لغات ریشه از زبان قدیمی لاتین دارند. حتی ممکنه کلمه شومیز امروزی ریشه عربی هم داشته باشه و از کلمه عربی qameez گرفته شده باشه.


اگر در گوگل به زبان فارسی شومیز رو سرچ کنید محدوده مشخصی از لباس زنانه رو به شما نشون میده، اما اگه به انگلیسی سرچ کنید؛ انواع متنوع و زیادی از لباس بانوان رو به شما نشون میده.


پارچه شومیز

اوایل شومیزها توسط خود خانم ها در خانه هایشان دوخته می شد. به این صورت که از یک تکه پارچه مستطیل و چند مثلث رو برش می دادند و سعی می کردند پارچه اضافی باقی نمونه.


شومیز هم لباس فقرا بود و هم ثروتمندان. افراد فقیر از پارچه های معمولی از شیارهای کمرنگ و یک پارچه نازک استفاده می کردند در صورتی که ثروتمندان به سراغ پارچه های عالی و مرغوب می رفتند.


این لباس زنانه زیبا عمری 500 ساله داره و هیچ وقت در هیچ دوره ای از تاریخ حذف نشده و حتی در رمان ها و کتاب های عاشقانه توصیف این لباس زیبا با پارچه های ابریشمی و حریر خوشرنگ وجود داره.


شومیز در واقع نمادی از زنانگی و لطافت بانوان است. همین مساله نشون میده که عشق زنان به زیبا بودن و تجمل و آراستگی نیازی دائمی است و هیچ گاه از بین نمیره. حتی ممکنه در آینده این مدل شومیزها مانند همان اوایل در مردان هم مد شود و دوباره مردان شومیز بپوشند.

https://arawear.ir/articles/what-is-women-shomiz

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد