وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

چگونه یک آنلاین شاپ موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟

خب مسلما بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ روشی نیست که یک شبه به سرانجام برسد. تمام صبحتها و چالش های آن روزهای خودم را سعی نمودم که به صورت چکیده در این یادداشت برای شما آماده کنم. امیدوارم که بعد از مطالعه این یادداشت بتوانید به راحتی ایده برای آنلاین شاپ اینستاگرام خود پیدا کنید و یا اینکه منجر به افزایش فروش دراینستاگرام شما شود.
با افزایش دسترسی افراد به اینترنت، تجارت های سنتی جای خود را به تجارت های الکترونیک داده اند. در حال حاضر بسیاری از کمپانی ها به این نتیجه رسیده اند که فضای مجازی، تاثیر بسیار زیادی در فروش بیشتر و معرفی بهتر برند تجاری آن ها دارد. همین موضوع موجب شده است تا بسیاری از افراد از این روش کسب درآمد کنند، پس رقابت در این زمینه بسیار زیاد است.

هر شخصی که بخواهد در این زمینه سرمایه گذاری کند، راه سختی پیش رو دارد. برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق شوید و از رقبای خود پیشی بگیرید، باید بهترین رسانه را برای انجام این کار انتخاب کنید. البته پس از این انتخاب، روش استفاده از رسانه نیز تاثیر بسزایی در کسب یک درآمد اینترنتی دارد.

اگر به هر دلیلی توانایی لازم برای ساخت وب سایت اینترنتی را ندارید، باید نرم افزاری را انتخاب کنید که تعداد کاربران فعال در آن بسیار بالا باشد. با کمی توجه، متوجه خواهید شد که اینستاگرام جایگزین مناسبی برای وب سایت های اینترنتی به شمار می رود؛ زیرا این نرم افزار بسیار پرطرفدار بوده و در دسترس بسیاری از افراد قرار دارد. این روزها عرضه تقاضا برای دریافت بهترین قالب وردپرس آموزشی زیاد شده است. آموزش غیرحضوری تقاضای زیادی دارد و همین مساله را می توانید در فضای اینستاگرام نیز پیاده سازی کنید و به دنبال آموزش یک مهارت به مخاطبان باشید. گزینه بعدی جدا آموزش می تواند فروش محصول و خدمات در اینترنت از طریق سایت یا اینستاگرام باشد.
  در صورت داشتن فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، وارد بخش بزرگی از خرید و فروش در فضای اینترنت خواهید شد. طبق تحقیقات انجام شده بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام، حداقل یک بار نسبت به خرید یک محصول اقدام کرده اند.

بهترین ایده برای آنلاین شاپ اینستاگرام خود پیدا کنید
پیش از راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، ابتدا آن را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید، می توانید بازخورد خوبی از آن دریافت نمایید. فراموش نکنید که موفقیت در اینستاگرام کار ساده ای نیست و پیچیدگی های بسیار زیادی دارد.

معمولا کاربران اینستاگرام به دنبال سرگرمی و اوقات فراغت هستند و شما باید بتوانید با استفاده از روش هایی آن ها را به خود جذب کرده و آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

در صورتی که کاربری با مشاهده اولین پست هایتان به پیج شما علاقه مند و جذب نشود؛ به دست آوردن یک کاربر فعال کاری، بسیار دشوار خواهد بود. پس در صورتی که کسب و کار شما مناسب فضای مجازی نیست؛ فعالیت شما در راستای فضای مجازی ناکارآمد خواهد بود و تنها باید برندسازی انجام دهید.

فروش محصولات آرایشی بهداشتی و پوشاک در فضای مجازی چه وب سایت و چه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار سودآور است. برای طراحی سایت می توانید به سراغ تهیه قالب فروشگاهی لوازم آرایشی وردپرس بروید و فضای گوگل کار کنید و بصورت موازی نیز پیج اینستاگرام خود را نیز راه اندازی کنید و از طریق سایت برای صفحه خود فالوور جذب نمایید.

نکات مهم در راه اندازی کسب و کارهای اینستاگرامی
انتخاب یک اسم واقعی برای صفحه خود
در صورتی که یک برند یا فروشگاهی دارید، از همان نام برای صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید؛ زیرا این اسم نام برند شما بوده و تمامی افراد و مشتریان شما را با این نام می شناسند. اگر نام برند با نام صفحه اینستاگرام یکی نباشد، ممکن است موجب شک مشتریان شده و برای خرید به پیج شما اعتماد نکنند.

هرچقدر که در شبکه های اجتماعی و فضاهای مختلف کاری از اسم یکسانی استفاده کنید، برندتان شناخته شده و معروف می شود. زمانی که یک نام به طور مکرر برای شخصی تکرار شود، در ذهنش ماندگار می شود، پس سعی کنید در هر فضایی از نام برند خود استفاده کنید.

فالورهای فیک و خریداری شده
با مشاهده برخی از صفحات متوجه خواهید شد، که تعداد فالورهای آن ها بسیار زیاد بوده، اما تعداد لایک ها کم هستند و تناسب ندارند. این موضوع نشان دهنده فیک بودن فالورهای آن ها است. خرید و فروش فالورهای فیک با استفاده از ربات یا کاربران غیر ایرانی صورت می گیرد، به همین دلیل این کار در طولانی مدت به مسدود شدن حساب کاربریشان منجر می شود.

فالورهای فیک پس از گذشت مدت زمان کوتاهی تاثیری منفی بر روی ذهنیت یک کسب و کار خواهد داشت و مانع از رشد آن می شود؛ زیرا نمی توان آن را مدیریت کرد، که از چند فالور، چند نفر مشتری هستند و گزارشگیری ها با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

عدم استفاده از تبلیغات
در صورتی که پیج خود را به تازگی تاسیس کرده اید و هنوز قالب مشخصی برای آن انتخاب نکرده اید؛ علاوه بر این استراتژی مناسبی نیز برای آن در نظر نگرفته اید و پست های محصولاتتان در پیج به طور کامل تکمیل نشده است؛ هیچ هزینه ای برای تبلیغات و جذب مخاطب انجام ندهید؛ زیرا به ضررتان خواهد بود.

پیج اینستاگرام شباهت زیادی به یک فروشگاه فیزیکی بزرگ دارد؛ در صورتی که دکور خوبی نداشته و چینش محصولات به هم ریخته باشد، هیچ فردی وارد فروشگاه شما نمی شود و در صورت وارد شدن نیز خریدی انجام نمی دهند.

بهتر است در ابتدا تمامی کارهای اصلی پیج خود را انجام دهید و زمانی که تمامی کارهای اصلی آن انجام شد، می توانید نسبت به جذب مخاطب اقدام کرده و تبلیغات خود را انجام دهید.
روش های فعالیت اصولی در اینستاگرام
در توضیحات درج شده هشتگ زدن فراموش نشود
در اینستاگرام قابلیتی برای جستجوی کلی از طریق هشتگ ها وجود دارد. زمانی که هشتگ با کلمه مورد نظر زیر هر پست درج شود، کاربران می توانند با سرچ آن کلمه به پست شما دسترسی داشته و آن را مشاهده کنند. در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید. 5 الی 15 تا هشتگ استاندارد بوده و گزینه مناسبی به شمار می رود. در استفاده از هشتگ سعی کنید از کلمات کلیدی و مهم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از هشتگ های تکراری موجب مسدود شدن اکانت شما می شود.

ویدئو و تصاویر باکیفیت منتشر کنید
فراموش نکنید که اینستاگرام یک نرم افزار دیداری شناخته می شود، پس کیفیت بالای ویدئوها و تصاویر اهمیت بسزایی دارد. علاوه بر این مخاطبان به نمایش یک داستان علاقه دارند، نه به حجم زیادی از تبلیغات؛ پس سعی کنید تصاویری منتشر کنید که داستانی را برای کاربران بازگو کند. تصاویر منتشر شده در اینستاگرام باید تاثیرگذار باشند تا به وسوسه کاربران نیست به خرید منجر شود. ویدئوهای یک دقیقه ای به دلیل کوتاه بودن بسیار تاثیرگذار خواهند بود، پس نسبت به این موضوع خلاق باشید.

سعی کنید به هیچ عنوان از تصاویر آماده اینترنتی، بی کیفیت، دارای کادربندی ضعیف و نور کم استفاده نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد