وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

وبلاگ تخصصی سین

اینجا در مورد سئو و بازاریابی حرف میزنیم

تعریف سئو و چند نکته سئو

سئو چیست؟

عبارت SEO مخفف Search Engine Optimization است که می توان آن را بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته سئو در فارسی بسیار رایج شده است و حتی گاهی اوقات ترکیبات اضافی و تعاریف و عبارات رایج (مانند بهینه سازی سئو، سئو و سئو) با آن ساخته و استفاده می شود.


هدف از روش های سئو این است که وقتی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند، این موتورها رتبه بهتری به مقالات و محتوای یک وب سایت می دهند.

  

تعریف سئو و چند نکته سئو

اگرچه تاکید بر اهمیت سئو غیرضروری به نظر می رسد، اما بد نیست مروری بر آمار منتشر شده در مورد موتورهای جستجو داشته باشیم.


طبیعی است که با توجه به روش انجام تحقیق، آمار ارائه شده توسط منابع مختلف ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است به جای تمرکز روی عدد دقیق، به قد و وزن بیشتر توجه کنید:


 روزانه بین 6 تا 7 میلیارد نفر در سراسر جهان از موتورهای جستجو استفاده می کنند (منبع).


 هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران لینک هایی را که به عنوان تبلیغات (پرداختی) در موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده می شوند، مشاهده نمی کنند.


 شخصی که روی یک لینک در موتور جستجو کلیک می کند و در سایت شما قرار می گیرد، برای مشتری شدن هزینه بیشتری نسبت به شخصی که برای فروش به او می روید، خواهد داشت.


 جستجوهای موبایلی در سال‌های اخیر به رشد خود ادامه داده‌اند و از سال 2015، جستجوهای موبایلی از جستجوهای دسکتاپ پیشی گرفته‌اند. همچنین امروزه سهم ادارات در بین دستگاه های اتصال به اینترنت دنیا کمتر از 50 درصد است.

کدام موتورهای جستجو امروزه بیشترین استفاده را دارند؟

بسیاری از افراد از موتورهای جستجو و گوگل به عنوان مترادف استفاده می کنند.البته این کار را نمی توان به سادگی نادیده گرفت; زیرا حتی گوگلینگ در زبان انگلیسی به عنوان فعل شناخته می شود.


با این حال، لازم است به دو گزارش منتشر شده توسط وب سایت معتبر Search Engine Land اشاره کنیم تا به یاد داشته باشیم که گوگل تنها بازیگر صنعت جستجو نیست:


کاربران کدام موتورهای جستجو را می شناسند؟ کدام موتورهای جستجو از تکنیک های سئو استفاده می کنند؟


آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می شود بیشتر نشان دهنده آگاهی کاربر از برند است.


همانطور که می بینید، گوگل، یاهو و بینگ از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر موتورهای جستجو برخوردار هستند.


در یک سوال دیگر، از کاربران خواسته می شود موتور جستجوی اصلی مورد استفاده خود را مشخص کنند:


از چه موتورهای جستجوی اصلی استفاده می کنید؟


همانطور که در اینجا می بینید، گوگل فاصله زیادی با سایر موتورهای جستجو دارد و به همین دلیل، شاید هنوز - تا تغییرات بزرگ در بازار موتورهای جستجو - باید بپذیریم که استفاده از موتورهای جستجو و گوگل چندان اشتباه نمی کند.


نقش سئو در بهبود کیفیت محتوا در سال های اخیر

در گذشته ضعف الگوریتم موتورهای جستجو باعث محبوبیت این کلمه در بین تولیدکنندگان محتوا شد. می گفتند:


شما دو راه برای نوشتن آنلاین دارید.


می توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان بنویسید و می توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.


نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای قرار دادن مقالات بی معنی، تزریق کلمات کلیدی بی معنی به مقالات، ارائه لینک های بی فایده، مجبور کردن کاربران به کلیک کردن و غیره است.نوشتن کاربرپسند، در عین حال که بازدیدکنندگان را راضی می کند، لزوماً منجر به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو نمی شود.


خوشبختانه در سال های اخیر با بهبود الگوریتم های موتورهای جستجو و توسعه هوش مصنوعی و آنالیز متن، چنین مواردی کمتر دیده شده است.


کمی تحقیق شما را متقاعد می کند که رعایت قوانین سئو و استانداردهای موتورهای جستجو می تواند رضایت خوانندگان و کاربران شما را در عین بهبود سئوی وب سایت شما افزایش دهد.


همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربر اغلب به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند.


به همین دلیل برخلاف سال ها قبل که موتورهای جستجو را دلیل افت کیفیت تولید محتوا در فضای وب می دانستند، امروزه چنین تعریفی کمتر شنیده و استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد