گوجه فرنگی ای که به تکنیک مدیریت زمان تبدیل شد
در دهه هشتاد میلادی پژوهشگر، کارآفرین و نویسنده ای بنام فرانچسکو سیریلو (Francesco Cirillo) فن مدیریت زمانی تحت عنوان Pomodoro Technique تکنیک پومودورو را ابداع نمود. این روش در واقع برگرفته از یک ایده آشپزی ایتالیایی است.
فرانچسکو تایمری به شکل گوجه فرنگی داشت که از این ابزار برای کنترل و برنامه ریزی مباحث و اهداف تحصیلی اش استفاده می نمود.
از همین رو این روش پومودورو نام گرفت به معنای گوجه فرنگی در زبان ایتالیایی و گوجه فرنگی قرمز تبدیل به نماد آن گردید.
در این تمرین ساده شما به مغز خود کمک می کنید تا بر روی یک وظیفه یا هدف مشخص تمرکز نموده و از پرش های مختلف و متعدد فکری جلوگیری می گردد. به عبارت دیگر هنگامی که شما یک Task یا کار بزرگی را برای انجام در پیش رو دارید؛ به منظور بهبود فرآیند اجرا، آن را به قطعات و بخش های کوچکتر تقسیم نموده و برای به پایان رساندن هر بخش یا Segment مدت زمان مشخصی را در نظر می گیرید.
این روش بسیار راحت و آسان است، مفهوم کلی آن به این شکل است:
زمانیکه با وظیفهی بزرگی روبهرو شدید، آن را به اهداف کوچک و کوتاهمدت با زمان محدود تقسیمبندی کنید.
با استفاده از این روش مغز در یک مدت کوتاه ملزم می شود که فقط بر روی یک فعالیت ثابت تمرکز کند و به جاهای دیگر پرش نداشته باشد. کارکرد دیگر این روش این است که از صرف یکباره انرژی جلوگیری کرده و در طول زمان بازدهی و کارایی آن به حد بالایی می رسد.البته این تکنیک مانند تمامی روش های مدیریتی بصورت یک چرخه عمل می نماید و به مرور زمان که تبدیل به یک عادت مغزی شد؛ متوجه نتایج فوق العاده آن که شامل افزایش قدرت تمرکز، بهبود کارایی، تقویت انگیزه و نهایتا شکوفایی خلاقیتان است؛ خواهید شد.
تکنیک پومودورو چگونه کار می کند؟
شیوه کار تکنیک پومودورو بسیار ساده است و شما برای شروع کار تنها به ابزار سنجش زمان به اصطلاح تایمر Timer نیاز دارید. (می توانید از تایمر گوشی موبایل، ساعت هوشمند و نرم افزارهای مختلف استفاده نمایید) در ادامه مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
یک تکست Task یا وظیفه ای برای خود تعیین نمایید.
تایمر خود را روی مدت زمان ۲۵ دقیقه قرار دهید. (به این معنی که ۲۵ دقیقه می خواهید تمام حواس و تمرکز خود را روی انجام فعالیت مرحله یک بگذارید.)
به ازای هر ۲۵ دقیقه به خود یک استراحت کوتاه مدت به مدت ۵ دقیقه بدهید. (به این معنی که زمانی که تایمر به صدا در آمد و ۲۵ دقیقه تان به پایان رسید دست از کار بکشید و کمی استراحت داشته باشید.)
مراحل ۱ تا ۳ را ۴ مرتبه تکرار کرده (۵-۲۵) و در آخر کار یک استراحت طولانی مدت حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه برای خود داشته باشید.
معرفی ویژگی های بهترین فروشگاه اینترنتی
در واقع هر فرد معیارهای خاص خود را برای سنجش یک فروشگاه اینترنتی لباس دارد و براساس آن معیارها به فروشگاه برچسب خوب، عالی و یا بد را می زند. برای برخی از افراد کیفیت کالا در ابتدا از هر چیزی مهمتر است. یک فروشگاه ضمانت اصالت کالا را در سایت اش قرار می دهد و در صورت هر گونه مغایرت و خرابی می توان کالا را مرجوع کرد. برخی کاربران نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات و مشاوره برایشان اهمیت بالاتری دارد. برخی آنلاین شاپ های پوشاک با ارسال پیامک مراحل ثبت سفارش، بسته بندی تا ارسال به اداره پست را به شما اطلاع رسانی می کنند. برخی فروشگاه های دیگر انواع تخفیف ها و حراجی های فصلی و مناسبتی دارند. همچنین ارسال رایگان نیز مورد دیگری است که برای بسیاری از مشتریان غیرحضوری مهم است.
در این میان فروشگاه های اینترنتی پوشاک معتبری وجود دارند که تمامی این ویژگی ها یا اکثر آنها را دارا می باشند آنلاین شاپ های خرید لباس مانند: فروشگاه اینترنتی لباس دیجی استایل، فروشگاه اینترنتی پوشاک بانوان آراور، فروشگاه آنلاین خرید لباس مدیسه و فروشگاه خرید لباس بصورت آنلاین بانی مد. این فروشگاه ها تماما در تلاش هستند تا بتوانند با انواع متنوع مزیت های رقابتی کاربران بیشتری را بسمت خود جلب نمایند که این مساله به نفع مشتریان است.
آنچه که باید در زمان خرید اینترنتی لباس در نظر داشته باشید:
توجه به جدول سایزبندی فروشگاه اینترنتی
یکی از بزرگترین دغدغه ها که مانع خرید اینترنتی در اغلب افراد است؛ مساله انتخاب اندازه لباس درست و مناسب. تجربه سایزبندی اشتباه برای همه افراد در خرید اینترنتی حتی یک بار هم شده، رخ داده است. قبل از هر گونه اقدام برای خرید اینترنتی حتما به چارت و یا جدول سایزبندی که در وب سایت فروشگاه وجود دارد مراجعه کنید و سپس سایز اصلی خود را در آن جدول پیدا کنید و مطابق سازی نمایید. نکته مهم اگر وب سایت فروشگاه اینترنتی فاقد جدول سایزبندی نبود و اندازه ها را بصورت دقیق نداشت؛ آن سایت معتبر نیست و از آن چیزی نخرید.
داشتن اندازه های به روز خود
بعد از اینکه از وجود یک جدول سایزبندی لباس دقیق مطمئن شدید، نوبت آن است که اندازه های دقیق خود را بگیرید. مهمترین اندازه ها برای خرید لباس اندازه های (دور سینه، دور کمر و دور باسن) این سه اندازه اصلی الزامی است. نکته مهم: به اندازه های سال قبل خود بسنده نکنید. بصورت کلی سه سیستم سایزبندی عمومی در سرتاسر جهان وجود دارد.
سیستم امریکایی (US)
سیستم اروپایی (EU)
سیستم انگلیسی (UK)
البته برخی سیستم های جدید از آلمان، ایتالیا، فرانسه و ژاپن نیز وارد این چرخه شده اند؛ اما با این حال باز این سه دسته اصلی بیشترین کاربرد را در تولیدی های پوشاک جهان دارند. این سه دسته سایزبندی در نوع اندازه گیری دور سینه، دور گردن، دور کمر، دور باسن و قد با یکدیگر تفاوت دارند. با دانستن شیوه اندازه گیری در هر سیستم می توانید با خیال راحت لباس خود را از هر سیستمی و بصورت اینترنتی سفارش دهید.
بهترین فروشگاه را چگونه و در یک نگاه بشناسیم؟
در این بخش به بیان چند ویژگی عمومی که هر فروشگاه اینترنتی معتبری باید داشته باشد؛ می پردازیم. این موارد را شما می توانید با یک نگاه کلی و سرتاسری به فروشگاه متوجه شوید. اولین مساله اعتماد مشتریان است. یک فروشگاه آنلاین لباس می بایست در همان نگاه اول اعتماد مشتری را به خود جلب نماید. این مساله مهمترین مقوله در انواع خرید اینترنتی است (لباس، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و…)
داشتن نماد اعتماد یا E-namad یک موضوع بسیار ضروری و مهم است. حتما در ابتدای ورود به وب سایت نشان اعتماد آن را بررسی نمایید. مساله بعدی که می تواند برای یک وب سایت فروشگاهی در حوزه خرید پوشاک مهم باشد؛ داشتن مشاوره پیش از خرید است. این ویژگی به شما کمک می کند از مشاوران متخصص صحبت نمایید و بهترین محصول آن ها را خرید نمایید.
خدمات پس از فروش و ارسال به موقع می تواند به شما قوت قلب و اطمینان بیشتری برای ثبت خرید بدهد. مرجوع کردن کالا، اصالت محصول را تائید می کند؛ در صورتی که فروشگاهی تضمین می دهد در صورت هر گونه خرابی کالا و نارضایتی آن را پس می گیرد، مهر تائیدی است بر معتبر بودن و اصل بودن محصولاتش!
چند ویژگی که هر فروشگاه معتبری باید داشته باشد:
نماد اعتماد (اینماد)
مشخصات و ویژگی های محصول
دریافت مشاوره قبل از ثبت خرید
ارسال به موقع کالا
پیگیری محصولات
ارسال پیامک ثبت خرید و همه مراحل آن
ضمانت مرسولات
مرجوع کردن کالا
ضمانت برگشت پول
داشتن کانال های ارتباطی با فروشگاه (تلفنی، چت باکس و پیامک، واتساپ و…)
چند فروشگاه اینترنتی خرید لباس زنانه معتبر را در ادامه به صورت اختصار معرفی می نماییم فروشگاه های اینترنی پوشاک بانوان از قبیل: دیجی استایل، مدیسه، آراور، بانی مد، سارابارا، وب پوش و شیکسون.
لیست بهترین ها در حوزه فروشگاه اینترنتی خرید لباس
دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی بسیار شناخته شده در حوزه فروش انواع اقلام مصرفی و پرفروش است؛ اما از آنجایی که در جریان هستید، وب سایت دیجیکالا همه اقلام را به فروش می رساند و بصورت تخصصی صرفا در حوزه پوشاک فعالیت ندارد. ما قصد داریم در این یادداشت به معرفی فروشگاه هایی بپردازیم که بصورت اختصاصی انواع لباس را می فروشند. اگر فروشگاهی را می شناسید که برایتان محبوب و معتبر است می توانید در بخش نظرات نام آن را با ما به اشتراک بگذارید و کاربران دیگر نیز بتوانند از خدمات آنها بهره ببرند.
معرفی استایل های دخترانه و ترند
استایل ترندی Trendy
استایل مد روز یا ترندی، مختص دختری است که همیشه اخبار دنیای مد و لباس را دنبال می کند و از آخرین اخبار و تغییرات مد آگاه است؛ به همین دلیل با تغییر هر فصل سبک لباس پوشیدن او نیز با توجه به آیتم های ترند و مد روز عوض می شود. او از این کار لذت می برد و انرژی و هیجان درونی اش با این کار تامین می شود.
دختری که طرفدار استایل ترندی است، جسورانه به دنبال تغییر و تحول است و از ریسک کردن هیچ گونه هراسی ندارد. او از استفاده اکسسوری ها و المان های جدید لذت می برد و از همین رو تقریبا همیشه با ظاهری جدید و متفاوت در جامعه ظاهر می شود.
استایل قدیمی Vintage
در استایل قدیمی که یکی از جذاب ترین سبک های لباس پوشیدن در میان دختران است؛ آیتم های موجود قدیمی هستند و مد سال های گذشته می باشند. استایل وینتیج الهام گرفته از دهه 50 میلادی است. ویژگی اصلی این سبک لباس در رنگ های شاد و پاستلی است. همه چیز در آن باید به رنگ شاد و جذاب باشد. لباس ها با طرح های قدیمی هستند به عنوان مثال بیشتر خال خالی و گل گلی که به زمان های گذشته بر می گردند. پوشیدن دامن نیز از دیگر ویژگی های فوق العاده سبک قدیمی است. برگرفته از لباس های مادربزرگ های دهه 60 و 50 شمسی خودمان. همین قدر شاد، صمیمی و دلبر.
مساله بعدی در مورد مدل موی دختران با تیپ vintage است که با توجه به استایل دهه های گذشته، دارای یک حالت فر بسیار ملایم هستند و یا اینکه خیلی ساده موهای صاف خود را بصورت دم اسبی معمولی پشت سرشان می بندند.
استایل ورزشی Sporty
دختران ورزشکار تیپ موردعلاقه شان استایل Sporty است. نشانه این دختران می تواند برتن داشتن لباس ها و کفش های ورزشی با برندهای نایک و آدیداس باشد. آنها همواره آماده دویدن، ورزش کردن، گردش و فعالیت های بدنی هستند (جنب و جوش). آیتم های ورزشی مانند: لگ های ورزشی، کفش های کتانی، ست های ورزشی، کوله پشتی و یا ساک های ورزشی و استفاده از هدفون. مدل موهای خود را نیز اغلب دم اسبی و ساده بالای سر خود می بندند.