خب یعنی چی بررسی کلی کسب و کار! که چی!
ببینید شما باید بازار کسب و کار و میزان استقبال از محصولات رو کامل بررسی کنید. باید بدونید که پرفروش ترین محصولات کدامند؟! اینستاگرام رو بررسی کنید و لیستی از فروش ترین ها استخراج کنید.
شاید با خودت بگی اینا که کار سئوکار نیست! اما میخام بهت بگم اگر با دید فروش سئو رو شروع کنی خیلی راحت تر به خریدهای آنلاین کاربران میرسی. اون موقع کارفرما ازت بسیار راضی تره!
حالا اگه سایت برای خودت باشه (یعنی طراحی سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی رو انجام دادی) که چ بهتر! گل رو زدی.
تحلیل رقبای اینترنتی
برای شروع عالی در سئو فروشگاه اینترنتی خود باید رقبای خود را تحلیل کنید. چرا؟؟
من بارها در دوره های آموزشی خودم مثل دوره آموزش سئو پیشرفته وبین سئو توضیح داده ام که شما با بررسی سایت دیگران می توانید نقاط قوت و نقاط ضعف وبسایت های آنها را بشناسید و بعد از شناخت درست بازار و رقبا؛ استراتژی مناسبی برای شروع انتخاب کنید
مثلا چه مواردی رو بررسی کنیم:
سرعت سایت ها با ابزار Google Page Speed
تکنولوژی cms هایی که استفاده میکنن مثلا وردپرس یا اختصاصی و…
آیا ssl دارند یا خیر
نسبت کد به متن در سورس صفحات سایت
ساختار صفحاتشون برای ui و ux و سئوسایت
میزان محتواهای منتشر شده و بررسی استراتژی محتوایی که دارند.
عبارات کلیدی بلندی که استفاده شده و رنک دارند
عمر دامنه رقبا مهمه
میزان لینک سازی خارجی
برندینگ دامنه ها بررسی بشه
و…
تحقیق درست عبارات کلیدی برای فروش و بلاگ
یکی از بخش های مهم در سئو سایت فروشگاهی، تحقیق و انتخاب صحیح عبارات کلیدی است. مثلا اگر در حوزه فروش لباس زنانه در اینترنت فعالیت می کنید باید عبارات مناسبی که باعث فروش می شوند را انتخاب کنید.
دقت کنید انتخاب عبارات باید براساس صفحه ای که قرار سئو کنید انجام شود. مثلا برای صفحه لندینگ دسته بندی یک سری عبارات را باید انتخاب کنید و برای صفحه محصول عبارات دیگر.
برای مثال اگر فروشنده کالای دیجیتال مثل موبایل هستید برای صفحه دسته بندی موبایل باید عباراتی مثل خرید گوشی، خرید موبایل و… را انتخاب کنید و برای دسته بندی گوشی های سامسونگ عبارات خرید موبایل سامسونگ یا خرید گوشی گوشی سامسونگ را انتخاب کنید.